praktijkonderwijs of l.w.o.

  • petra

    wat jammer dat er nog geen berichten staan op deze site ik ben nl op zoek naar een school voor mijn dochter van 12 zij heeft vanaf de niotoets advies praktijk onderwijs ook haar iq komt hiermeer overheen maar de leerkrachten en ik als ouder vinden haar niet op het praktijk onderwijs thuis horen zij heeft alleen een leer probleem maar verder is zij een hele zelfstandige sociale meid van 12 jaar die nu op het reguliere basis onderwijs zit in groep 8 zij is getest in de laatste maand op haar dle zij scoort er 1 onder de 30 Dus heb ik eigenlijk besloten om haar toch op het lwo in te schrijven ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die deze situatie kennen of iemand die mij nog wat advies kan geven

  • H.Moll

    petra schreef:

    >

    > wat jammer dat er nog geen berichten staan op deze site ik

    > ben nl op zoek naar een school voor mijn dochter van 12 zij

    > heeft vanaf de niotoets advies praktijk onderwijs ook haar iq

    > komt hiermeer overheen maar de leerkrachten en ik als ouder

    > vinden haar niet op het praktijk onderwijs thuis horen zij

    > heeft alleen een leer probleem maar verder is zij een hele

    > zelfstandige sociale meid van 12 jaar die nu op het reguliere

    > basis onderwijs zit in groep 8 zij is getest in de laatste

    > maand op haar dle zij scoort er 1 onder de 30 Dus heb ik

    > eigenlijk besloten om haar toch op het lwo in te schrijven ik

    > ben eigenlijk op zoek naar mensen die deze situatie kennen of

    > iemand die mij nog wat advies kan geven

    Ik heb een klein aantal lln met een pro advies geplaatst binnen het LWOO. Als de lln geen gedragsproblemen vertoont en redelijk leergierig is gaat het vaak goed. Wel geplaatst met pro-indicatie voor het geval het toch niet lukt.

  • petra

    mijn dochter zit inmiddels in het 2e jaar vmbo basis dit gaat helemaal prima

    op wiskunde scoort zij onvoldoende maar verder gaat het goed

    ik ben blij dat ik het heb doorgezet en haar niet naar praktijkonderwijs heb laten gaan daar had zij niet op haar plaats geweest.

    ze draait in een basis/kader klas ik ben mega trots op haar

    gr petra

  • yvonne

    heel wat sites heb ik afgezocht en toen zag ik je berichtje staan

    heb een zoon va bijan 13 waarvor nu een keuze gemaakt meot worden

    welke school hij na de vakantie gaat

    Vind het enorm moeilijk, eerst kreeg hij de stempel cluster 4, daartegen bezwaar getekend en is omgezet in een lwo beschikking.

    Nu hebben we de keus, of naar basis beroepsopleiding met lwo, of naar een odnerdeel daarvan, een dienstencentrum waarbij hij extra hulp krijgt.

    Ik word er zo langzamerhand gewoon zelf geflipt van, niemand kan me het goede antwoord geven waar ik het beste mee ben

    fijn om te lezen dat het bij je dochter goed is uitgepakt

    gr yvonne

  • petra

    hoi yvonne,

    ik weet het, ook mij heeft het bloed zweet en tranen gekost in datzelfde jaar ging mijn jongste ook nog naar het sbo dus kreeg heel wat voor mijn kiezen.

    wat ik je als raad kan geven is…kijk naar je kind en bedenk waar je kind het meest mee gebaad is waar is je zoon het gelukkigste.

    mijn dochter was heel zelfstandig en had heel veel wilskracht in leren het is een streber en daardoor redt ze het nu zo goed.

    volg je hart en het komt echt goed

    ik ben ook wezen kijken op het praktijkonderwijs met mijn dochter en daar wilde ze meteen niet naar toe het paste duidelijk niet bij haar

    ik wens je heel veel wijsheid en geluk toe

    mocht je nog wat willen weten of je hart wil luchten hoor ik het wel is altijd goed hoor

    gr van petra

  • anja

    Ik ben een jaar of 15 geleden begonnen met vechten om het juiste onderwijs te krijgen voor mijn zoon. Eindconclusie is het volgende:

    Ten eerste hoort men je te begeleiden , maar mijn ervaring is wacht niet op antwoord, blijf zeuren en zet zelf de stappen maar met aanmelden informatie vragen etc, want anders ben je vaak net te laat, zitten ze vol etc.

    Kies voor datgene waarvan de geleerde zeggen dat het te hoog gegrepen is, en wel om de volgende redenen.

    Als ze daar eenmaal zitten gaat het vaak best goed, kijk ook naar wat je gevoel zegt, je kent je eigen kind het best. Als het blijkt dat het niet gaat kan je altijd lager, maar zit je lager en het blijkt dat je beter bent dan ze hadden vermoed kom je NOOIT meer hoger. En dan val je tussen wal en schip, men vind in het gewone onderwijs eng om je terug te nemen want je had toch een ander advies, en men vind je te goed voor het speciaal onderwijs, en dan neem je weer een plek in van iemand die het wel nodig heeft. op dat moment laat ook iedereen je vallen en kan je het zelf uitzoeken.

    succes met je beslissing en geloof in je eigen oordeel

    gr anja

  • joyce

    Hoi,

    Ik heb net als jullie de zelfde probleem.

    mijn dochter van 12 moet dit jaar naar het voortgezet onderwijs.bij de aantree toets heeft ze sommige vakken gescoord op havo nivo. bij de niotoets kwam ze uit op het randje tussen praktijk en vmbo.advies werdt praktijkonderwijs.de school waarop mijn dochter zit heeft nagelaten haar goed onderwijs te geven wij hebben er herhaaldelijk om gevraagd voor extra begeleiding en wij wilde haar zelf van die school halen maar de school zat ons steeds negatief te praten bij andere scholen zodat ze nergens werdt aangenomen.Wij hebben van de school advies vmbo\lwoo gekregen.wij hebben haar op zo een school lateninschrijven maar jammergenoeg gaan die scholen uit van de nio toets dus kreeg ik 2 afwijzingen.

    Ik vertik mijn kind op een praktijkschool te plaatsen ik heb niets tegen een praktijkschool maar een kind dat zo hoog scoort hoor daar niet thuis.ik blijf door strijden tot ze goed terecht komt.Ik heb wel van een paar vmbo scholen vernomen dat de kinderen die het goed doen in het praktijk onderwijs terecht kunnen komen op een mbo school voor vervolg onderwijs dus ouders laat je eerst heel goed informeren voordat jij je kind op een school plaats.

  • Katja

    Hallo,

    Mijn kind zit al op de praktijkonderwijs, heb gevraagd of hij naar vmbo/lwo mag, maar dit kon niet

    omdat hij te laag heeft gescoord ( basisschool).

    2 kinderen indezelfde klas hebben lager gescoord die mochten wel naar lwo.

    Ik begin serieus te twijfelen in het onderwijs.

    Het is geen pretje als je zoon op de praktijk zit, ze krijgen uiteindelijk geen diploma, alleen certificaten.

    De mogelijkheden voor later zijn zeer beperkt.

    Mijn zoon is van buitenlands afkomst, deze kinderen worden zeer tekort gedaan.

    Dit geloofde ik vroeger ook nooit, maar het is helaas waar.

    Ik weet niet meer waar ik moet aankloppen

  • miranda

    mijn dochter van 11 krijgt van basisschool basis lwoo advies ,bij de lwoo test komt ze 1 punt tekort en krijgt pro advies,

    wij willen ons kind absoluut niet naar een praktijkschool omdat ze een kans moet krijgen.

    hoe vaak hoor je niet dat het op vmbo wel goed gaat.wie kan ons raad geven we zijn wanhoop nabij

  • parel

    Hallo,

    Nou ook ik heb het zelfde probleem.

    Mijn zoon is 11 jaar zit nu nog op het speciaalonderwijs.

    Hij kreeg als advies vmbo b met lwoo.

    Ik meld hem aan bij 2 scholen de eerste school wees hem af omdat de basis school geen goeie informatie had gegeven dus dan heb je pech gehad…

    De tweede school wijst hem af omdat ze een drempeltoets hebben gedaan en daar komt uit dat ie een praktijk kind is en hij had een iq van 77 dus ook niet echt hoog.

    Nou krijg je het volgende probleem, Een praktijk school neemt het kind alleen maar aan als ie een achterstand heeft van minimaal 3 jaar dit heeft hij niet want hij behaald met de schooltoets alles op M7 E7 en E6 niveau nou dus dit is geen 3 jaar en wordt ie niet aangenomen op een Praktijkschool.

    Maar het Vmbo neemt hem ook niet aan wat moet ik nou in Godsnaam doen?

    De school weet het ook niet echt meer en de tijd loopt maar door met als gevolg dat ie zometeen geen school heeft of inderdaad op een Praktijkschool komt.

    Nou ik hoop dat er iemand is die inmiddels meer hier over weet.

    Ik hou jullie op de hoogte.

    Gr Pearl